Henvisninger

En henvisning aftales i forbindelse med en konsultation.

Vi henviser aldrig uden først selv at have undersøgt og vurderet problemet for at sikre, at du får den optimale behandling og henvises til rette sted.

Privat sundhedsforsikring

Hvis du har en privat sundhedsforsikring, tilbyder vi at hjælpe dig med at gøre brug af den i to konkrete situationer.

  • Den ene situation er i forbindelse med et aktuelt forløb, hvor du allerede har været i klinikken til konkret lægelig vurdering, og hvor du er blevet henvist til videre udredning, undersøgelse eller behandling via den offentlige sygesikring.
    Hvis du herefter ønsker at gøre brug af din private sundhedsforsikring, kan du få en kopi af henvisningen med i hånden, eller vi kan sende den til dit forsikringsselskab. Dette er uden beregning for dig eller dit forsikringsselskab.

  • Den anden situation er, hvis du henvender dig med ønske om at gøre brug af din sundhedsforsikring, uden at der er et forudgående aktuelt forløb, eller at der ikke foreligger en henvisning her fra lægehuset.
    Selvom forsikringsselskaber angiver, at der ønskes en henvisning fra egen læge, er dette ikke påkrævet. Hvis du efter kontakt til dit forsikringsselskab får at vide, at de i det konkrete tilfælde vil have en erklæring/udtalelse/attest/henvisning fra egen læge, skal du bede forsikringsselskabet sende en skriftlig anmodning til os. Denne anmodning vil vi så vurdere og returnere med de ønskede oplysninger. En sådan anmodning betales af dit forsikringsselskab.

Lægen kan godt anerkende ønsket om en service og skrive en henvisning, hvor man sikrer en hurtig vurdering eller behandling, selvom der ikke er grundlag for henvisning via den offentlige sygesikring, eller henvise til tilbud, som ikke dækkes af den offentlige sygesikring. Du skal dog være opmærksom på, at lægen kun kan henvise til en service, hvis den pågældende service ikke strider imod lægefaglig fornuft. Vi kan ikke anbefale en service, der risikerer at forværre din situation, som kan være forbundet med uhensigtsmæssige bivirkninger, eller hvis vi ikke mener, at fagligheden bag servicen er tydeligt oplyst eller troværdig.

Hvis lægen ikke kan anerkende en service, som du ellers har ønske om gennem din forsikring, må vi henvise til, at det er en sag mellem dig og dit forsikringsselskab.

Lægeforeningen og brancheforeningen Forsikring & Pension har indgået aftale om ovenstående fremgangsmåde og er forpligtet til at informere deres kunder om denne procedure. Hvis der skulle opstå uenighed, er du velkommen til at henvise til denne hjemmeside eller bede forsikringsselskabets læge kontakte os.

Henvisninger

En henvisning aftales i forbindelse med en konsultation.

Vi henviser aldrig uden først selv at have undersøgt og vurderet problemet for at sikre, at du får den optimale behandling og henvises til rette instans.

Privat sundhedsforsikring

Hvis du har en privat sundhedsforsikring, tilbyder vi at hjælpe dig med at gøre brug af den i to konkrete situationer.

  • Den ene situation er i forbindelse med et aktuelt forløb, hvor du allerede har været i klinikken til konkret lægelig vurdering, og hvor du er blevet henvist til videre udredning, undersøgelse eller behandling via den offentlige sygesikring.
    Hvis du herefter ønsker at gøre brug af din private sundhedsforsikring, kan du få en kopi af henvisningen med i hånden, eller vi kan sende den til dit forsikringsselskab. Dette er uden beregning for dig eller dit forsikringsselskab.

  • Den anden situation er, hvis du henvender dig med ønske om at gøre brug af din sundhedsforsikring, uden at der er et forudgående aktuelt forløb, eller at der ikke foreligger en henvisning her fra lægehuset.
    Selvom forsikringsselskaber angiver, at der ønskes en henvisning fra egen læge, er dette ikke påkrævet. Hvis du efter kontakt til dit forsikringsselskab får at vide, at de i det konkrete tilfælde vil have en erklæring/udtalelse/attest/henvisning fra egen læge, skal du bede forsikringsselskabet sende en skriftlig anmodning til os. Denne anmodning vil vi så vurdere og returnere med de ønskede oplysninger. En sådan anmodning betales af dit forsikringsselskab.

Lægen kan godt anerkende ønsket om en service og skrive en henvisning, hvor man sikrer en hurtig vurdering eller behandling, selvom der ikke er grundlag for henvisning via den offentlige sygesikring, eller henvise til tilbud, som ikke dækkes af den offentlige sygesikring. Du skal dog være opmærksom på, at lægen kun kan henvise til en service, hvis den pågældende service ikke strider imod lægefaglig fornuft. Vi kan ikke anbefale en service, der risikerer at forværre din situation, som kan være forbundet med uhensigtsmæssige bivirkninger, eller hvis vi ikke mener, at fagligheden bag servicen er tydeligt oplyst eller troværdig.

Hvis lægen ikke kan anerkende en service, som du ellers har ønske om gennem din forsikring, må vi henvise til, at det er en sag mellem dig og dit forsikringsselskab.

Lægeforeningen og brancheforeningen Forsikring & Pension har indgået aftale om ovenstående fremgangsmåde og er forpligtet til at informere deres kunder om denne procedure. Hvis der skulle opstå uenighed, er du velkommen til at henvise til denne hjemmeside eller bede forsikringsselskabets læge kontakte os.